Ray tracing zawita do World of Tanks

Studio Wargaming wraz z zespołem Intel Advanced Rendering Engineering stworzyło rozwiązanie pozwalające cieszyć się ray tracingiem w grach bez konieczności posiadania karty graficznej obsługującej tę technologię.

Według deweloperów wystarczy do tego kompatybilność z DirectX 11. Technologia zostanie wykorzystana do uzyskania wysokiej jakości cieni w World of Tanks.

Wprowadzenie ray tracingu będzie kolejnym krokiem w rozwoju WoT, po tym jak w marcu zeszłego roku Wargaming zmieniło silnik gry na opracowany przez siebie EnCore. Solidne podwaliny pod tę technologię dała również aktualizacja 1.4, w której wprowadzono obsługę procesorów wielordzeniowych. Nowe rozwiązanie udało się opracować dzięki wykorzystaniu biblioteki Intel Embree, będącej częścią Intel One API. Dzięki niemu procesor dokonuje szybkich, wielowątkowych konstrukcji BVH, a karta graficzna generuje ray tracing w shaderach. Wystarczy do tego kompatybilność z DirectX 11. Sama karta nie musi natomiast obsługiwać tej technologii.

Ray tracing to rewolucja w grafice gier wideo, która dzieje się na naszych oczach, a my jako Wargaming jesteśmy pośród rewolucjonizujących ten aspekt. Tworzenie cieni opartych o ray tracing wraz z Intelem to dopiero początek. Już dziś możecie sprawdzić owoce naszej pracy pobierając program demonstracyjny - mówi kierownik tworzenia grafiki w World of Tanks, Bronislav Sviglo.

Ray tracing to wymagająca technologia, dlatego nie będzie uruchomiona domyślnie. Gracze sami wybiorą, czy z niej skorzystać.

Źródło:
"Bebop" - GRY-OnLine


Klemens
2019-10-15 17:57:55